web
Du är offline. Det här är en skrivskyddad version av sidan.
close

Administratör

I Sverige började Open Doors (OD) sitt arbete 2008. Många kristna känner sedan tidigare till broder Andrew (Guds smugglare), men inte vilket omfattande arbete som OD idag bedriver i de länder och områden där oppositionen mot Evangeliet är som starkast. Mycket av OD:s arbete sker av naturliga skäl i det tysta och ofta under sträng sekretess. Det är ett långsiktigt och uthålligt arbete som gett Open Doors en välkänd och respekterad plats i det internationella missionskollektivet.

Vi söker dig som är duktig på administration och vill använda dina gåvor i tjänst för kristna i världen som förföljs för sin tro.

Arbetsuppgifter

Som administratör blir du en del av våra strategiska stödfunktioner med placering på vårt svenska kontor i Örebro. Dina arbetsuppgifter innefattar gåvoadministration, muntlig och skriftlig kommunikation med understödjare, gåvobevis, månadsgivare, administration av webbshop, posthantering och packning, och mycket mer. Även koordinering av volontärer, samt visst arbete inom ekonomi, såsom bokföring och löneadministration kan ingå beroende på din bakgrund och profil.

Vi erbjuder

​Ett spännande arbete i en internationell missionsorganisation under stark utveckling. Den information som vi inhämtar och förmedlar till svensk kristenhet kommer med säkerhet att utmana och berika din egen vandring med Kristus. Kort sagt, detta är ett uppdrag som även kommer att påverka ditt eget liv!

Open Doors Sverige är med i Arbetsgivaralliansen och tillämpar branschavtalet för Trossamfund och Ekumeniska Organisationer”.

Kvalifikationer och egenskaper

  • Du är personligt kristen, har ett hjärta för kristen mission och känner ett engagemang för kristna i världen som förföljs för sin tro. Har du egen missionserfarenhet är det en fördel.
  • Du har gärna flerårig erfarenhet av administration och förstår vikten av noggrannhet och effektivitet. Erfarenhet från den ideella sektorn är ett plus.
  • Du har stor datorvana, goda kunskaper i Microsoft Office och lätt att lära dig nya digitala verktyg. Specifik erfarenhet av Microsoft Dynamics, FortNox och lönesystem är ett plus.
  • Du har lätt att kommunicera och uttrycka dig på svenska i både tal och skrift.
  • Vårt internationella arbete innebär att du behöver kunna prata, läsa och skriva engelska flytande.
  • Du tycker om utmaningar, är flexibel och uthållig och är inte rädd för att ge dig in i ett banbrytande arbete.
  • Du har lätt för att bemöta människor per telefon på ett varmt och respektfullt sätt.
  • Erfarenhet inom löneadministration är meriterande men ej ett krav.
  • Grundläggande kunskaper inom ekonomi är meriterande men ej ett krav.

Tillträde och omfattning

  • ​​Tjänstens omfattning:  Tjänsten är idag på 80 procent, men sysselsättningsgraden kan anpassas något utifrån förutsättningar och kandidat.
  • ​​Anställningsform: Tillsvidareanställning. Reglerad arbetstid. Anställningen börjar med sex månaders provanställning.
  • ​​Tillträde: Intervjuer sker löpande. Anställningsstart är planerad till fjärde kvartalet 2025.
  • ​​Lön: Enligt avtal.
  • ​​Placering: Open Doors kontor i centrala Örebro

Kontaktperson vid frågor:

Roland K
HR-chef
Open Doors Sverige

Tel. 019-31 05 00

Ansökan

​​Ansökan med ditt personliga brev och CV märks med ”Ansökan administratör” och skickas till:
jobb@od.org

eller till:
Open Doors Sverige
Drottninggatan 60
702 22 Örebro

Fler sätt att engagera dig:

Get Involved control for ID Vidarelankar (sm:2, md:4, lg:4, arrows:true)

Vår webbplats använder cookies

På open-doors.se använder vi cookies som lagras i din webbläsare. Vissa cookies är helt nödvändiga för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Andra används för analys så vi kan förbättra vår webbplats. Läs mer om vår policy för cookies här.

Tillåt alla

Inställningar